Έλα τώρα χέρι μου δεξί κείνο που σε πονεί δαιμονικά ζωγράφισέ το
αλλ' από πάνω βάλ' του Το ασήμωμα της Παναγίας
πόχουν τη νύχτα οι ερημιές μες στα νερά
του βάλτου


Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2008

Μούσαις χάρισι θύε

Πάνε τώρα έτη πολλά. Είμαι μια ώριμη γυναίκα. Το πρόσωπό μου άρχισε να βαθουλώνει, δίπλα απ' το στόμα η επιδερμίδα έχει σχισμές, το μέτωπό μου είναι χαρακωμένο. Κάτω απ' τα μάτια δύο κρατήρες δείχνουν τα ξενύχτια μου μακριά σου. Δίπλα απ' τα μάτια μου γραμμές τραβηγμένες όταν για ώρες τα μάτια μου σχιστά κλαίγανε για σένα. Και τώρα τα ίδια κάνω. Σα να μην πέρασε στιγμή που σου 'πα τελευταία φορά πως σ' αγαπώ. Θυμάσαι; Στο σταθμό των λεωφορείων όταν έφευγες. Ήξερα πως ήταν η πρώτη και η τελευταία φορά στη ζωή μου που σ' έβλεπα. Άφησα να σε χάσω. Άφησα να μου φύγεις, γιατί έτσι έπρεπε.
Στην εποχή μου τα εργόχειρα δεν είναι στη μόδα. Κι εγώ ποτέ δεν έμαθα την τέχνη αυτή. Αργαλειό στις πόλεις δεν έχει. Δεν ξέρω να υφαίνω. Είμαι απλώς στην έννοια της μόνο μια Πηνελόπη. Να φανταστείς πως ούτε μνηστήρες δεν είχα να με ενοχλούν. Μα γιατί να σ' ενοχλεί το ενδιαφέρον ενός άντρα; Ποτέ δεν κατάλαβα...
Βέβαια εγώ εσένα ήθελα κι εσένα θέλω, αλλά ο Δίας όρισε αλλιώς κι ύβρη τόσο ξόφθαλμη δεν τολμώ να πράξω. Εσύ ξέρεις, άλλωστε, πόσο δειλή ήμουν. Όταν εκ των υστέρων μου είπες γιατί δε σε εμπόδισα να φύγεις, σου είπα πως δε συμβάδιζε με τη λογική μια τέτοια πράξη. Εγώ που σ' αγάπησα με όλη την ψυχή μου σε άφησα να φύγεις και ποτέ δεν προσπάθησα ν' αλλάξω την μοίρα που μου όρισε ο Θεός, γιατί σεβάστηκα τις βουλές Του.
Κι αν τώρα ρυτίδιασα πρόωρα είναι το φταίξιμο δικό μου. Εσύ που λείπεις χρόνια απ' το πλευρό μου δεν έχεις ευθύνη καμιά. Εσύ Οδυσσέα παλεύεις με τα κύματα, εσύ αντιμετωπίζεις πειρασμούς γιατί εκεί μακριά που είσαι έχεις το μυαλό σου στην καρδιά σου, που είμαι εγώ μέσα της. Κι έτσι παλεύεις με θολό μυαλό. Γι αυτό σου λέω πως είναι μύθος η Ιθάκη κι ότι η Πηνελόπη σου σε πλάνεψε. Φύγε μακριά της και βγάλ' την από μέσα σου. Αυτή η Πηνελόπη σου, εγώ δηλαδή, δε ζει στην πραγματική Ιθάκη καλέ μου. Δεν μπορεί να στην προσφέρει, γιατί κι εσύ είσαι ο μύθος του Οδυσσέα. Η Ιστορία μία φορά γράφεται.
Ζήσε τη δική σου ιστορία. Δεν μπορούμε να βρούμε τις λύσεις μέσα απ' αυτούς. Αυτούς οι θεοί τους θέλανε μαζί. Για μας η ιστορία γράφει άλλα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: