Έλα τώρα χέρι μου δεξί κείνο που σε πονεί δαιμονικά ζωγράφισέ το
αλλ' από πάνω βάλ' του Το ασήμωμα της Παναγίας
πόχουν τη νύχτα οι ερημιές μες στα νερά
του βάλτου


Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2008

"Θέλω να σε ξεχάσω" Ερμηνεία και προεκτάσεις

Η φράση που λέμε πολλές φορές "θέλω να σε ξεχάσω" έχει αν το σκεφτείτε πολλές ερμηνείες. Εγώ θα επικεντρωθώ στη μία από αυτές που δεν είναι άλλη απ' αυτό που λέει η Ελένη Δήμου στο γνωστό και αγαπημένο τραγούδι "Προσωπικά".

"Προσωπικά, δεν έχω αισθήματα για σένα φιλικά

μονάχα βήματα θιγμένα ερωτικά

που μ' αναγκάζουνε να φεύγω βιαστικά"
Για κάποιο συγκεκριμένο λόγο αναγκαζόμαστε στη ζωή μας να χωρίσουμε με κάποιους ανθρώπους που αγαπήσαμε και μας αγαπήσανε πολύ. Αυτή η αγάπη είναι ποικιλόμορφη. Όπως άλλωστε κι η φράση που εξετάζουμε "θέλω να σε ξεχάσω". Η αγάπη μας παραμένει ως έχει δεν μπορεί να παύσει, δεν μπορεί να μετριαστεί, αλλά εμείς λέμε "θα προσπαθήσω να σε ξεχάσω", εννοώντας ότι θα προσπαθήσουμε να διώξουμε το είδος των συναισθημάτων που νιώθουμε για κάποιο πρόσωπο. Παρατηρώντας και το τραγούδι βλέπουμε μια γυναίκα, προφανώς, που αγαπάει έναν άντρα ("δεν έχω αισθήματα για σένα φιλικά"), αλλά η σχέση τους δεν καρποφορεί ("βήματα θιγμένα ερωτικά") γι αυτό κι επιλέγει να απομακρυνθεί.
Δεν είναι όμως όλες οι περιπτώσεις ίδιες. Καμία σχέση αγάπης δεν είναι ίδια με την άλλη. Όμως όταν λέμε θα προσπαθήσω να σε ξεχάσω, εννοούμε, κατά τη γνώμη μου, πως θα προσπαθήσω να βγάλω τα συναισθήματα που νιώθω για σένα και να μπορέσω να σε δω φιλικά. Δηλαδή να μην ονειρεύομαι στιγμές μαζί σου, να μην ονειρεύομαι το χάδι σου, τη ματιά σου, το φιλί σου.
Η αγάπη ό,τι και να κάνουμε δε σβήνει. Η μνήμη μένει μόνη υποθήκη. Άλλωστε, όπως λέει κι ο Κοέλιο "η μνήμη είναι η πιο παλιά κληρονομιά". Άρα το "θέλω να σε ξεχάσω", σίγουρα διαφορετικά ειπωμένο απ' τον καθένα στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν εννοεί θέλω να σε διαγράψω σαν άνθρωπο απ' τη ζωή μου, απ' την καρδιά μου κι απ' τη μνήμη μου, αλλά θέλω να σταματήσω να νιώθω άλλα πράγματα που μας ένωναν ή μας χώριζαν και να αποκτήσω πιο ασφαλή συναισθήματα για σένα.
Να αγαπάτε κάνει καλό!
Σχετικά με σένα...το μήνυμά σου το έλαβα μισό. "Ανησ....". Εκεί σταμάτησε. Αλλά απ' όσα κατάλαβα ελπίζω να σου απάντησα! Έχε γεια...

Δεν υπάρχουν σχόλια: